Upprop till alla medlemmar lördag den 5 oktober och lördag den 12 oktober.

Vi har som vanligt en del jobb som måste utföras innan vi kan ta säsongsvila i båtklubben. Vi uppmanar alla medlemmar som kan att ställa upp på dessa två lördagar, den 5 oktober och/eller den 12 oktober.

Vi samlas kl 09.00 och beräknar hålla på till 16.00 respektive lördag. Vikarby båtklubb bjuder på lättare förtäring under dagen.

Det som skall göras är följande:

1. Bomupptagning C-bryggan, här behöver vi vara minst 6-8 personer, för att arbetet skall flyta på. Ansvarig är Anders Ås 0706268885
  2. Borttagning av pollare för el och belysning på C-bryggan måste ske den 5/10 och medverkar Jesper Eskils. Pollarna skall under vintern förvaras under klubbhuset, här behöver vi vara minst 4 personer.  Ansvarig: Dick Sandberg 0727293320
  3. Städning vid båtladan behöver göras, här behöver vi vara 6-8 personer: Petter Kalkback finns vi båtladan den 5/10 då vi samtidigt kör in båtarna denna dag, och utser ansvarig för städning samt att vi fortsätter med städning samtidigt och efter det att båtarna är på plats. Draftsån är öppen mellan 09.00-12.00 och skulle det inte hinnas med kan man ställa ihop allt skräp, eller lasta flertalet släpkärror och sedan forsla bort skräpet vid senare tillfälle.
  4. Fler stolpar skall skruvas ned i B-bryggan, här behöver vi vara ca 6 personer. Ansvarig Gösta Persson 0706445643
  5. Virket/ bryggan bakom klubbhuset skall läggas under klubbhuset, här behöver vi vara ca 4 personer: ansvarig:  Dick Sandberg 0727293320

Beroende på hur många som kommer får vi prioritera ovan arbete punkt 1-5 och vår förhoppning är att tillräckligt många ansluter så att vi på dessa två lördagar hinner göra alla 5 punkter.

Om ni har funderingar eller vill anmäla att ni önskar hantera specifika arbetsuppgifter och vara med i någon speciell arbetsgrupp enligt ovan, kan ni kontakta ansvariga.

Vi behöver vara ett stort antal personer där även de som har kan tar med sig:  mutterdragare, lyftstroppar, lastmaskin, bil med släp etc.

Med förhoppning om en stor uppslutning så ser vi fram mot dessa två arbetslördagar.

Styrelsen

Dela inlägget: