Nästa arbetshelg den 12 oktober inställd

Först och främst ett stort TACK till alla som ställde upp på arbetshelgen den 5 oktober. En helt fantastisk uppslutning, och ett stort tack för all hjälp. Alla de arbetsuppgifter som låg framför oss innan helgen har med bravur genomförts och vi har för tillfället båthamnen i ordning inför stundande vinter. Vi kan nu ställa in den kommande arbetshelgen 12 oktober, då vi har i stort sett allt i ordning.

Vi ser nu fram emot en normal vinter där vi slipper för högt vattenstånd och stora skador som följd av detta. Klubben är väl rustad inför vintern såväl som ekonomiskt, varför vi ser fram mot kommande vår där vi förhoppningsvis kan ta tag i några framåtriktade och viktiga investeringar på vår camping som i vårt hamnområde.

Vi har för tillfället 1 plats på C-Bryggan och 1 plats på B-Bryggan ledig, och vi räknar med att utöka A-bryggan med 2 platser inför nästkommande sommar, vi har även några lediga campingplatser inför nästa sommar, ni får gärna tipsa vänner och bekanta om att vi kan ha platser lediga.

Några viktiga kom ihåg:

Bastubokningar är möjliga hela vintern, vi har flyttat ut bastun så att det skall vara bokningsbart och användningsbart förhoppningsvis hela vintern.

Arbetsplikt. Kom ihåg att fylla i din arbetsplikt. Det är enkelt att gå in på hemsidan under fliken ”medlem” och fliken ”för medlemmar” där du finner arbetsplikt under en rubrik, klicka på rutan för arbetsplikt och fyll enkelt i formuläret.

Vi kan summera en fantastiskt bra sommarsäsong för båtklubben, med många nöjda medlemmar och många nöjda gäster. Vi ser nu fram mot årsmötet och kommande planeringar inför nästkommande sommarsäsong.

Dela inlägget: