Registrera personnummer i BAS och kontrollera dina uppgifter i registret så att de är aktuella.

Från 1 januari 2025 är det obligatoriskt att registrera komplett personnummer (12 siffror) på alla svenska personer över 16 års ålder i BAS.
Detta för att få kontroller och stöd i systemet att fungera. Därför uppmanar vi er redan nu att själva logga in på er sida och fylla i komplett personnummer 12 siffror, samt se över övriga uppgifter såsom telefonnummer och adress samt båtuppgifter. Har ni bytt båt, mailadress eller någon annan uppgift så är det bra om ni själva justerar detta. När ni loggat in trycker ni på ”Begär ändring av uppgifter” sedan kan ni ändra uppgifterna glöm inte tryck på spara. Sedan kan det ta några dagar innan ändringen syns då vi registeransvariga måste godkänna ändringen.
När fullständigt personnummer finns registrerat går det även att använda bank Id för att logga in i BAS för att t.ex boka vaktplikt.
Ni kan även skicka ett mail till medlem@vikarbybatklubb.se med ert personnummer så lägger vi in det åt er.

Mvh Jonas Ajger registeransvarig Vikarby båtklubb
Dela inlägget: